Skolavslutning 2018

Så här går sommaravslutningen till här på Stavby skola

Elever och personal samlas utanför skolan kl. 7.55, tisdagen den 12 juni, för att gemensamt tåga till kyrkan. Eftersom vi är så många elever på Stavby skola så kan endast vårdnadshavare och släkt till avgångsklassen, år 9, erbjudas plats i kyrkan.

Klockan 9.00 så kommer eleverna ut på skoltrappan och sjunger för oss alla, de yngsta först.

Mellan kl. 8.00 - 9.00 ställer klassföräldrar i åk 4-7 fram bord och dukar upp avslutningsfikat där tårta, kaffe och saft serveras.

Alla vårdnadshavare som har barn i åk 4-7:an bidrar med 1 tårta och 1 kaffetermos. Om man har fler barn i dessa årskurser bidrar man med 1 tårta och en kaffetermos per familj. För att det ska räcka, ber vi alla att upprätthålla denna fina tradition.

Klassföräldrarna ser till att det finns ett laktosfritt samt glutenfritt alternativ som i första hand kommer att serveras till barn med allergi.

Klassföräldrarna åk 4-7 ansvarar även för att allt ställs i ordning efter fikat.

Saft och engångsmaterial håller skolan med.

Denna dag avgår skolbussarna endast klockan 10.00. Efter avslutning tar fritids vid för de barn som är i behov av detta.

Trevlig sommar och välkomna tillbaka den 20/8-2018.

1 juni 2018