Ungdomsvasan 27 februari 2022

Det blev en fin upplevelse för eleverna i åk 7 och 8 från Stavby skola, som deltog i Ungdomsvasan den 27 februari.

Bifogat klipp från Youtube visar intervjuer av eleverna: Ungdomsvasan

Agnes Eklund i åk 8 berättar:

"Vi i klass 7 och 8 på Stavby skola fick chansen att åka till Mora för att köra Ungdomsvasan. Vi åkte upp till Mora lördagen den 26 februari där vi fick hämta upp nummerlappar och lämna in våra skidor på vallning.

Sen fick vi gå runt lite i Mora innan vi skulle åka dit vi skulle bo.

Tidigt på söndagen åkte vi till startplatserna, antingen till Eldris för att åka 9 km eller till Hökberg för att åka 19 km. Innan loppet blev vi intervjuade och fick hämta upp våra nyvallade skidor. När vi stod på starten innan vi skulle börja åka var det lite nervöst men såklart också väldigt roligt. Loppet gick jättebra, det var lite jobbigt men ändå kul. Det var också roligt att vi alla kom i mål och att vi fick göra det här tillsammans som en klass.

Efter loppet fick vi våfflor och wraps sen blev det lite intervjuer innan vi skulle åka hem. Detta har varit en helt otrolig upplevelse som vi är väldigt tacksamma över att vi har fått tagit del av."

23 mars 2022