Frånvaro/sjukanmälan
Frånvaro-/sjukanmälan
Frånvaro-/sjukanmälan av elev ska göras direkt på morgonen
till 0515-777 601.
Du som förälder är ansvarig för att ringa innan kl. 7.45 om ditt barn är frånvarande. Du behöver knapptelefon för att trycka in ditt barns 10-siffriga personnummer.
Anmälan ska ske varje dag. Detta för att underlätta för personalen på skolan i dess arbete med alla barn/elever i klasserna. I Skola24 MobilApp kan man sjukanmäla högst 5 dagar i framåt.
Våra rutiner är följande:
- Personalen kommer fortfarande kontakta vårdnadshavare om någon elev saknas. Detta kommer att ske innan kl. 10.30, samma dag.
I undantagsfall kan meddelande lämnas på Skolans telefonnummer 0174-270101
Inför ledighet
Som vårdnadshavare ansvarar du för att känna till skolans och kommunens riktlinjer angående frånvaro och ledighet. I länkarna nedan finns dessa riktlinjer att läsa:
http://insidan.uppsala.se/PageFiles/50986/Riktlinjer%20vid%20fr%C3%A5nvaro.pdf
Ledighetsansökan elev:
Skola24 ansökningshandlingar för vårdnadshavarekonto: